"Gått in i väggen"

Tja! En liten uppdatering om förmiddan...
Väcktes vid ca kvart i elva av att telefonen ringde, kort därefter kom Axel in och tyckte att det var läge
för mig att stiga upp.
"Madde, du ska vakna nu. Det är morgon"
Visst, det är lugnt när en fyraåring säger så. Men om t.ex. min andra lillebror Krille, 14,hade kommit in och
sagt så, då hade jag inte gått upp. Mohahaha.

Neta var på jobbet när jag kom upp, så jag var barnvakt åt Linus. Vi lekte med handfatatet, ganska
blött i badrummet blev det, men det var värt det. Bara han är glad, så :)
Eftersom det blev väldans blött, så fick vi byta kläder på lilla direktör Blom.
Det blev en randig body och snickarbyxor, nästan för gulligt för att titta på.
Sen gick vi ner till Ludde, Krille och Axel för att visa upp lilla gullet.
Linus blev så glad av uppmärksamheten, att
han började springa runt i vardagsrummet.... rakt in i en vägg. Han slog huvudet i väggen, sen ramla på golvet.
Han blev väldigt ledsen, men det ick snabbt över med en napp i munnen och snuttefilten under armen. Aw. Men
jag måste erkänna, att även fast det var synd om honom, så såg det lite roligt ut. Fast bara lite :P

Jaha, vad ska jag skriva nu... jag måste nog mejjka mig lite,
vet inte vrf, men jag ska väl ut nåt idag, och för att inte skrämma livet ur stackarna i Rissne Centrum,
så är det nog bäst att jag tar lite mascara och annat grejjs.

Fan vad skönt med helg. Man liksom uppskattar helgen mer när sommarlovet är slut. Sovmorgonen
och sena kvällar får en annan betydelse, när det bara är två ggr i veckan istället för varje dag.

Nej, nu ska jag sticka. Skriver mer sen :)

Puss!

Madde's Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback