första dan med olle :)

Vanlig dag i skolan. SO prov som faktiskt gick mkt bra ;) Läöngtade tills skoldagen skulle ta slut, så jag fick åka hem till Olle!
Äntligen tog dan slut, så jag sprang till Pressbyrån, köpte remsa, och sen ner i t-banan.
Åkte till T-Centralen, och gick upp vid Vasagatan. Promenerade ner längs Vasagatn och var faktiskt lite nervös.
Tänk om Olle inte skulle gilla mig alls...?
Det var inte alls svårt att hitta hem till Emma och Matte. Jag gick in i deras port, plingade på, väntade. Hörde en barnaröst inifrån, sen en äldre.
Emma öppnade dörren, och jag kände mig genast välkommen. Olle var bakom henne, guud vad söt han var!
Först var han blyg, men sen gick det jättebra. Vi lekte i hans rum med hans bilar, vi ritade, åt, badade och
dansade.
Han var en riktig charmknutte, en sån som man kan titta på hur länge som helst, så gullig var han, så att vara
barnvakt kommer inte bli tråkigt. Han var så glad och sprallig, gud vad kul :D
Sen att föräldrarnaa är ascoola är ju bara ett stort plus.
Jag och Emma skyndade ner till tunnelbanan, så jag skulle hinna med bussen i Alvik. Kom fram tre minuter innan bussen skulle gå, tyvärr kan inte busschaufförens klocka gått likadant som min (som går efter text tv) så han
stack. Jag knackade på rutan, men han gjorde nån fånig gest med fingrarna, sen körde han iväg.
Att jag fick vänta en halvtimme på nästa buss skulle inte ha gjort någonting, om jag inte haft så ont i magen.
Fick jätteont i magen när jag satt på tunnelbanan, asjobbigt. Har det fortfarande, hade det igår också.
Tur att jag inte hade det under dan med Olle.
Gick till Ica och köpte en Marabou och en skvallertidning. Tyvärr var inte min mage på humör för choklad, så
det fick bara bli läsning.

Ska lägga in lite bilder, så checka :)

kram,
/madde

Madde's Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback