magsjuka, mango te och roliga dalkillar

Har inte skrivit på ett tag nu, så det här får bli ett extra långt inlägg...
Hmm, vad kan jag säga.. pappa, Neta,Axel, Krille och Linus åker till Torsby för att Kriller
ska spela fotbollscup. Dem äter nåt olämpligt (eller nåt) och BANG.. Dom blir magsjuka.
Sen åker dem upp till Sunnansjö och smittar ner farmor och Kåre (dem tackar för det)

Samma dag åker undertecknad tåg i tre timmar, med min Systrar i Jeans 3, godisnappar, sms skickande
och glatt humör upp till Tällberg (byte i Borlänge, gisa hur länge man bor där? LÄNGE, haha! okej, torrt)
Pappa hämtar mig på tågstationen, och vi åker till hotell Dalecarlia. Tällberg är typ världens
minsta stad, mn har ändå plats med ÅTTA hotell!! Helt sjukt ...
Vi slappar, bada i poolen.. och BANG.. jag får magsjuka.
Vaknade och kände att fan.. nåt är fel.. Och cirka fyra spyor senare fattade jag att jag antagligen var
magsjuk. Dan gick jättesegt. Hela familjen hängde vid poolen förutom jag - jag låg i sängen
och var halvdöd. Woho.
Som tur var mår jag bättre idag, och kunde vara med familjen.
Ibland tog jag en paus från dem, och drog ner till studsmattan. Var där och hoppade,
då edt kom två killar från Dalarna. Dem stod ganska länge och
iakttog mig, och tillslut ropade en av dem:
"Tjena bruttan"
Höll på att dö.. kunde ju inte börja garva då, så jag fick hålla mig tills dem gått. Tänk om
nån i Sthlm skulle sagt så - xD

imorn ska vi först käka frukost (ska dricka hotellets goda mango te, mmm... sen åker vi till Leksand Sommarland.. Var
jätelänge sen jag var där, jag kanske var runt sju år..
Är lite freaked out över det, Neta berätta att i Fritt Fallet kan man tappa bikinin.. ska åka den
iallafall, men jag får skylla mig själv om jag tappar den. då har faktiskt killarna rätt att skrika Tjena Bruttan, haha!
Sen drar vi till kussarna i Falun. Saknar dom, ska bli jättekul att ses. Sen när jag kommer hem (tisdag)
drar jag till Rindö och träffar Emelie och två sysslingar :)

ses!
/m


Madde's Kommentarer
Postat av: Ami

Det var blekmedel....fast man får blondfärg samtidigt...

alltså blonderingsmedel...men det stod att det skulle funka för min hår typ...eller det var en samma färg på håret på förpackningen som mitt hår var ju...

2008-08-10 @ 00:15:56
URL: http://amiz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback